Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Assessment; hoger onderwijs --- Assessment; hoger onderwijs.
Choose an application
Choose an application
Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Diversiteitsmanagement. --- Vlaanderen.
Choose an application
Hoger Onderwijs --- Hoger onderwijs --- Vlaanderen --- adresboeken --- 489.12 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- studie- en beroepsoriëntering --- België (studiegidsen-studievoorlichting, hoger onderwijs) --- adresboeken. --- Vlaanderen.
Choose an application
Studieloopbaanbegeleiding en assessment is bestemd voor studenten en docenten die met elkaar kennis willen ontwikkelen. En die daarbij vooral willen aansluiten bij elkaars talent en expertise. Uitgangspunt is dat zij elkaar inspireren en daardoor op een hger plan komen. Als nieuwe invalshoek is gekozen voor het spelen met grondhoudingen. Grondhoudingen worden gezien als essentieel voor het komen tot kennisontwikkeling. Dit geldt zowel voor studenten als docenten. In dit opzicht wordt de relatie student - docent als gelijkwaardig beschouwd. Beiden hebben elkaar iets te bieden. De in dit boek voorgestelde methode geeft de student kans vanuit de eigen leefwereld nieuwe inzichten in te brengen en geeft de docent kans om in te brengen waar hij/zij goed in is.
Leerlingbegeleiding. --- Assessment; hoger onderwijs. --- Carrièreplanning. --- Studiebegeleiding --- Studieloopbaanbegeleiding --- hoger onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- assessments (onderwijs) --- Leerlingbegeleiding --- Assessment-center-methode ; hoger onderwijs --- #KVHB: Hoger onderwijs --- #KVHB: Studie- en beroepsoriëntering --- assessment --- studieloopbaanbegeleiding --- 37.02 --- 489.5 --- 489.52 --- 489.54 --- Assessment --- Beroepskeuze --- Hoger onderwijs --- Studiekeuze --- Studietrajectbegeleiding --- onderwijs --- professionalisering --- Kennis --- Studentenbegeleiding --- Studieloopbaan --- Competenties --- Studieloopbaanontwikkeling --- didactiek --- trajectbegeleiding --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- 658.33 --- 371.3 --- 361.2
Choose an application
Ruim dertig Nederlandse en Vlaamse experts geven hun visie op flexibilisering en vraagsturing, competentiegericht opleiden en toetsen, rendementen, moderne leerpsychologie, ervaringen met ICT, kwaliteitszorg en accreditatie, bestuur en management in een kennisintensieve samenleving.
Hoger Onderwijs --- Nederland --- vernieuwing. --- Vlaanderen --- onderwijsvernieuwing --- School management --- didactiek --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 489.4 --- hoger onderwijs --- ICT --- onderwijsbeleid --- 450.4 --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Leerprocessen --- Management --- Onderwijsvernieuwing --- kwaliteitszorg onderwijs --- onderwijsinnovatie --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Onderwijskunde --- Didactiek --- Accreditatie --- Bestuur --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsstructuur --- Onderwijs --- 489.33 --- Accreditering --- Bedrijfsleven --- Competentie --- Competentiegericht onderwijs --- Economie --- Elektronische leeromgevingen --- E-leren --- Flexibiliteit --- IKZ --- Kennisontwikkeling --- Leeromgeving --- Studieloopbaan --- (zie ook: beroepseconomie) --- Leerproces --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Today, Europe is a wealthy continent. But tomorrow, it could be much poorer. An unfavourable demographic development, the high price of labour, and relentless competition from old and new competitors threaten Europe's comfortable position. To counterbalance these dangers, Europe has adopted the Lisbon Strategie. It sets Europe the aim of becoming a world ledader in innovation and knowledge creation. Alongside with further knowledge producers, universities and other higher education institutions have a key role in making the Lisbon Strategy work. However, their present state, Europe's universities are ill-equipped to become innovation engines. In order to pay this role, they themselves need to change. They need more funds than they have today, they need better governance structures, and they must enhance their global appeal. These issues - governance, funding and international attractiveness of Europe's universities - are key concerns to this book. The volume also depicts the main outlines of the Lisbon Strategy. Most of the contributions in this volume are based on presentations delivered at the ACA conference "The future of the Univerity", held in Vienna in December 2005.
Hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- Didactics of English --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- internationalisering --- Higher education --- European Union --- Education, Higher --- Educational change. --- Higher education and state --- Higher education and state. --- Finance. --- International cooperation --- International cooperation. --- Lisbon strategy. --- Europe.
Choose an application
Het Masterplan Dyslexie heeft een werkelijke ontwikkeling op gang gebracht voor de verbetering van het onderwijs aan leerlingen en studenten met dyslexie. Aan de hand van protocollen kunnen scholen nu vormgeven aan de aanpak van dyslexie.In de toekomst mag het geen verschil meer maken op welke school de leerling/student zit, in welke regio hij woont, welke leeskliniek hem behandelt, hoeveel geld er in hem wordt gestoken om hem zo ver mogelijk te krijgen in het leren lezen en spellen. Dat droombeeld komt almaar dichterbij als op de scholen professionals aanwezig zijn die vertrouwen hebben in de mogelijkheden van een deskundige behandeling van dyslexie. Dit boek biedt informatie voor deze professionals-in-wording: leerkrachten, begeleiders, hulpverleners,
dyslexie --- leerproblemen --- zorgverbreding --- 464 --- Dyslexie --- Basisonderwijs --- Hoger onderwijs --- Leesproblemen --- Ontluikende geletterdheid --- Secundair onderwijs --- Voortgezet technisch lezen --- Kinderen met leerproblemen
Choose an application
Dit boek brengt 13 geslaagde implementaties van onderwijsvernieuwing in beeld vanuit het gezichtspunt van studenten, docenten, managers. De voorbeelden komen rechtstreeks uit de praktijk van 10 verschillende hogeronderwijsinstellingen. Daarnaast neemt de uitgave een kijkje in de keuken van onderwijsvernieuwing buiten het hoger onderwijs, als extra inspiratiebron voor uw eigen vernieuwingsuitdaging. In het laatste hoofdstuk worden alle beschreven praktijksituaties nog eens integraal bekeken, om lering te trekken en om herkenbare succesfactoren te kunnen vaststellen. Meerwaarde van 'e-learning in de praktijk' biedt daarmee vele ideeën en dient als steun in de rug voor opleidingsmanagers en vernieuwingsgezinde docenten
Hoger onderwijs --- ICT --- Didactiek. --- Hoger onderwijs. --- E-learning. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- e-learning --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Higher education --- Netherlands --- E-learning --- 780 Hoger onderwijs --- Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHA:Onderwijs --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- e-leren --- hoger onderwijs --- 378.1 --- 454.21 --- 454.51 --- 489 --- Begeleid zelfstandig leren --- Blended learning --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- E-learning(E-leren) --- Elektronische leeromgeving --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT leermateriaal --- Portfolio's --- Zelfstandig leren --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- competenties --- elektronisch portfolio --- elektronische leeromgeving --- leermethoden --- portfolio's --- stagebegeleiding --- 489.4 --- Blended leren --- Evaluatie (Beoordeling) --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- 371.39 --- Digitale leermiddelen --- Elektronische leeromgevingen --- E-Leren: didactiek --- S20080051.JPG --- computers in het onderwijs --- leermiddelen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactische werkvormen --- Computer ondersteund onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 67 --- 371.6 --- 378 --- Intranet --- Internet --- Computergestuurd onderwijs --- Automatisering --- Onderwijs --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
How can every management class be a dynamic, unforgettable experience? This much-needed book distils over half a century of the authors' combined experience as university professors, consultants, and advisors to corporate training departments. In a lively, hands-on fashion, it describes the fundamental elements in every learning situation, allowing readers to adapt the suggestions to their particular teaching context. It sparks reflection on what we do in the classroom, why we do it, and how it might be done more effectively. The chapters are broadly organized according to things you do before class, things you do during class, and things you do in between and after class, so that every instructor, whether newly-minted PhDs facing their first classroom experience, experienced faculty looking to polish their teaching techniques, consultants who want to have more impact, or corporate trainers wishing to develop in-house teaching skills, can benefit from the invaluable advice given.
372.833 --- 658.01 --- 378 --- 658.386.012 --- Didactiek van de economie --- Organisatieleer --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Opleidingsmethoden --- Management --- Study and teaching (Higher) --- Study and teaching (Higher). --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Business, Economy and Management --- Business Management
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|